facebook Instagram YouTube

Limitowane enduro

Nowa FE 501 jest udoskonalona w najbardziej imponujący sposób i mieści najsilniejszy silnik z serii enduro Husqvarna. Pomimo dużych wewnętrznych ruchomych elementów, wałek przeciwwagi utrzymuje wibracje na minimalnym poziomie, dzięki czemu możesz cieszyć się jego pozornie nieograniczoną mocą przez wiele godzin. Przełącznik wyboru mapy to świetna pomoc dla kierowcy, pozwalająca na zmianę charakterystyki mocy w celu najlepszego dopasowania do warunków jazdy. Tak jak w przypadku wszystkich motocykli Husqvarna, wysokiej jakości wykończenia i komponenty najwyższej jakości zapewniają, że nowy FE 501 spełnia najwyższe standardy jakości i jakości wykonania.

47.699 PLN
Cena zawiera 23 % VAT, ma charakter informacyjny.
Kontakt

Cechy motocykla

  • SILNIK

    Najmocniejszy silnik w ofercie Husqvarna Motorcycles FE, elektrownia o mocy 510,4 cm3 jest bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek i waży zaledwie 29,4 kg. Dostarczając kolosalną wydajność w każdych warunkach, FE 501 może być sterowany za pomocą szeregu zaawansowanych elektronicznych pomocników, takich jak kontrola trakcji, podczas gdy przełącznik wyboru mapy zamontowany na kierownicy zmienia dostarczanie mocy w celu dostosowania do terenu i poziomu umiejętności.

  • CYLINDER

    Nowa kompaktowa konstrukcja spowodowała, że ​​głowica cylindrów SOHC jest 15 mm niższa i 500 g lżejsza. Przyczyniło się to również do przesunięcia wałka rozrządu bliżej środka ciężkości, poprawiając obsługę, podczas gdy krótszy rozrząd zaworowy poprawia osiągi i szybkość reakcji. Ulepszona powierzchnia krzywki i nowe wahacze uruchamiające cztery lekkie zawory są krótsze, z 40 mm tytanowymi zaworami wlotowymi i 33 mm stalowymi zaworami wylotowymi. Powłoka DLC o niskim tarciu na wahaczu i krótsze prowadnice łańcucha o niskim współczynniku tarcia zapewniają również zoptymalizowaną wydajność i niezawodność.

  • CYLINDER I TŁOK

    Ulepszenia konfiguracji cylindra i tłoka w FE 501 spowodowały wzrost współczynnika kompresji z 11,7: 1 do 12,75: 1. Dzieje się tak dzięki lekkiemu aluminiowemu cylindrowi z otworem o średnicy 95 mm i nowemu lekkiemu tłokowi z kutego mostu typu Konig. Jest to idealnie dopasowane do komory spalania o wysokim stopniu sprężania. Dalsza oszczędność masy powoduje, że sworzeń tłoka jest o 10% lżejszy. Ta kombinacja wytwarza bardzo małą masę oscylacyjną, co znacznie redukuje wibracje i zwiększa komfort kierowcy.

  • SKRZYNIA KORBOWA

    Skrzynie korbowe zaprojektowano tak, aby mieściły układy wałów i elementy wewnętrzne silnika w najlepszej możliwej pozycji, centralizując masy w celu uzyskania lekkiej obsługi. Procesy produkcji wysokociśnieniowego odlewu ciśnieniowego skutkują cienką, ale niezawodną grubością ścianki i utrzymywaniem masy na minimalnym poziomie.

  • rama

  • RAMA POMOCNICZA Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO

    Rama pomocnicza z kompozytu węglowego jest unikalna dla motocykli Husqvarna i prezentuje pionierską technologię i innowacje. Dzięki zastosowaniu 70% poliamidu i 30% włókna węglowego, nowa 2-częściowa rama pomocnicza oszczędza 250 g przy całkowitej wadze nieco ponad 1 kg. Lekka, wytrzymała i teraz o 50 mm dłuższa, nowa rama pomocnicza zapewnia lepszą sztywność, obsługę i komfort kierowcy.

  • WYDECH

    Układ wydechowy został fachowo zaprojektowany, aby zapewnić najlepszą w swojej klasie wydajność przy najniższej możliwej wadze. Rura rozgałęźna jest zaprojektowana i wyprodukowana w dwóch częściach, aby była jak najmniejsza. Posiada również nową pozycję łączenia, która umożliwia jego zdjęcie bez konieczności zdejmowania tylnego amortyzatora. Kolejna innowacja pozwala na zastosowanie krótszego, bardziej kompaktowego tłumika bez zwiększania poziomu hałasu. Element jest wykonany z lekkiego aluminium i jest stylowo wykończony nową powłoką, która podkreśla jego najwyższą jakość.

  • CHŁODZENIE

    Grzejniki zostały fachowo wykonane przy użyciu wysokowytrzymałego aluminium z CFD (obliczeniową dynamiką płynów), aby efektywniej kierować powietrze przez grzejniki. System chłodzenia jest inteligentnie zintegrowany z ramą, eliminując potrzebę stosowania dodatkowych węży. Nowością w 2020 roku jest 4 mm większa rura środkowa biegnąca przez ramę. Zmniejsza to ciśnienie w tym punkcie, umożliwiając bardziej spójny przepływ chłodziwa. Dodatkowo, nowe grzejniki są zamontowane o 12 mm niżej, bliżej środka ciężkości, aby poprawić zwinność prowadzenia. Opcjonalny wentylator chłodnicy można zamontować i jest dostępny w katalogu akcesoriów Husqvarna.

  • zawieszenie przód WP XACT

    Przedni widelec WP Xplor 48 został zaprojektowany specjalnie do jazdy enduro. Otwarty układ naboju ma sprężynę w każdej nodze z funkcją dzielonego tłumienia. Tłumienie kompresji w lewej nodze i tłumienie odbicia w prawo. Regulacja odbywa się za pomocą łatwych w użyciu zatrzasków (30 kliknięć) na górze każdej nogi widelca. W 2020 r. Standardowe regulatory napięcia wstępnego umożliwiają łatwiejszą regulację bez użycia narzędzi. Zaktualizowany tłok w środkowym zaworze widelca zapewnia bardziej równomierne tłumienie, podczas gdy nowe ustawienie pozwala widelcowi pracować wyżej w suwie, aby poprawić sprzężenie zwrotne kierowcy i opór dolny.

  • ZAWIESZENIE TYŁ WP

    Wyposażony w nowy główny tłok i zaktualizowane ustawienie podstawy w celu dopasowania do nowej ramy i przodu, wstrząs WP XACT zapewnia zaawansowane charakterystyki tłumienia w nowej gamie. Kompaktowy i lekki amortyzator zapewnia równowagę ciśnieniową wewnątrz, zapewniając stałe tłumienie i doskonały komfort kierowcy. Wykorzystując tę ​​samą progresję połączeń, jaka występuje w serii motocrossów Husqvarna, tylny koniec jest teraz niższy, co zapewnia lepszą kontrolę w ekstremalnych warunkach enduro. W pełni regulowany element zapewnia 300 mm przesuwu tylnego koła, a także niezrównaną przyczepność, uczucie i pochłanianie energii.

  • HAMULCE

    Układ hamulcowy Magura został zaprojektowany z myślą o wysokiej czułości, zapewniając modulowane wrażenie, zapewniając jednocześnie doskonałą siłę hamowania. Dyski falowe GSK (przednia tarcza 260 mm i tylna 220 mm) uzupełniają wysokiej jakości pakiet hamulcowy, zapewniając pełną pewność.

  • NADWOZIE

    W FE 501 zastosowano nowe nadwozie, które wyraźnie ukazuje pionierskie podejście Husqvarna Motorcycles do projektowania motocykli terenowych. Ergonomia jest specjalnie dostosowana, aby zapewnić większy komfort i kontrolę. W wyniku szeroko zakrojonych testów punkty styku zostały odchudzone, dzięki czemu przesunięcie między pozycjami jazdy jest łatwiejsze i pozwala kierowcy płynąć z ruchem. Dzięki ulepszonemu opakowaniu wiązki przewodów, nowy profil siedzenia zmniejsza wysokość siedziska o 10 mm i wraz z nową osłoną siedzenia, zapewniając najwyższy komfort i kontrolę w każdych warunkach.

  • PRZEŁĄCZNIK MAPY I KONTROLA TRAKCJI

    Zaprojektowany do łatwej obsługi, standardowy przełącznik mapy wybiera pomiędzy 2 mapami EFI i aktywuje funkcję kontroli trakcji. Funkcja TC (kontrola trakcji) ma zaktualizowane ustawienie dla lepszej kontroli na śliskim terenie. Kontrola trakcji może być włączona lub wyłączona z przełącznika mapy. Funkcjonuje poprzez analizę sygnału wejściowego przepustnicy kierowcy i prędkości, z jaką prędkość obrotowa silnika wzrasta. Jeśli prędkość obrotowa wzrasta zbyt szybko, EMS rejestruje utratę przyczepności i zmniejsza ilość mocy na tylnym kole, zapewniając maksymalną przyczepność.

  • PRZEPUSTNICA

    FE 501 ma 42 mm korpus przepustnicy Keihin zoptymalizowany pod kątem reakcji na przepustnicę. Wtryskiwacz jest umieszczony tak, aby zapewnić najbardziej efektywny przepływ do komory spalania, podczas gdy linka przepustnicy jest zamontowana bezpośrednio bez połączenia przepustnicy. Zapewnia to natychmiastową reakcję przepustnicy i lepsze wyczucie.

  • rozrusznik

    FE 510 jest standardowo wyposażony w elektryczny rozrusznik. System wykorzystuje kompaktowy i lekki akumulator litowo-jonowy, który jest o 1 kg lżejszy niż konwencjonalny akumulator. Dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu w rozwijaniu i doskonaleniu rozruchu elektrycznego, sprawdzona niezawodność modeli 2020 nie ma sobie równych, zapewniając szybki i bezproblemowy rozruch w każdych warunkach. Ponadto w 2020 r. Zoptymalizowana wiązka przewodów poprawia opakowanie i koncentruje wszystkie potrzebne elementy elektryczne we wspólnym obszarze pod siedzeniem, co ułatwia dostęp.

  • SPRZĘGŁO HYDRAULICZNE MAGURA

    Sprzęgło Magura, wyprodukowane w Niemczech, niezawodne i wysokiej jakości, stale kompensuje luz w dźwigni, utrzymując punkt nacisku i funkcję sprzęgła. Oznacza to, że modulacja pozostaje taka sama w warunkach zimnych lub gorących, jak również w czasie. Gwarantuje to równomierne zużycie i niemal bezobsługową pracę.

Specyfikacja techniczna

SILNIK

Pojemność skokowa 510,9 cm³

DesignSilnik 1-cylindrowy, 4-suwowy

Średnica95 mm

Suw72 mm

RozrusznikRozrusznik elektryczny

Skrzynia biegów6-biegowa

SprzęgłoSprzęgło wielotarczowe mokre DDS, układ hydrauliczny Magura

EMSKeihin EMS

CO2 emissions 84,0

WYMIARY

Konstrukcja ramyPodwójna kratownicowa z centralną poprzeczką, wykonana ze stali 25CrMo4

Tylne zawieszenieAmortyzator WP z dźwigniami i łącznikami

Skok zawieszenia (przód)300 mm

Skok zawieszenia (tył)300 mm

Przedni hamulecHamulec tarczowy

Tylny hamulecHamulec tarczowy

Średnica przedniej tarczy hamulcowej260 mm

Średnica tylnej tarczy hamulcowej220 mm

ŁańcuchPierścień X 5/8 x 1/4"

Kąt główki ramy63.5 °

Prześwit360 mm

Wysokość siedzenia950 mm

Pojemność zbiornika (ok.)9 l

Waga108,4kg